FIŠAROVÁ, A. Demonstrace kryptografických problémů formou interaktivní vzdělávací hry [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2023.

Posudky

Posudek vedoucího

Mikulec, Marek

Studentka splnila cíle bakalářské práce, kvalita zdrojových kódů je na dobré úrovni, řešení odpovídá zadání práce. Studentka se v práci zabývala tvorbou interaktivní vzdělávací hry v oblasti kryptografie. V první části studentka prokázala teoretické vědomosti v oblasti kryptologie, popsala různé šifrovací systémy a vysvětlení vhodně doplnila ilustracemi. Následně studentka zvolila programovací jazyk a knihovny k tvorbě samotné hry a popsala vývojové prostředí. Poté studentka hru úspěšně implementovala a doplnila ji velkým množstvím šifrovacích systémů. Samotnou realizovanou hru studentka poté představila a popsala v rámci bakalářské práce a vhodně ji doplnila snímky uživatelského rozhraní. Práce byla zveřejněna jako open source repozitář na platformě GitHub. Zdrojové kódy jsou vhodně okomentovány, odpovídají standardům čistého kódu a vhodně využívají nástrojů objektově orientovaného programování. Po vizuální stránce je hra na vysoké úrovni, nepodporuje ovšem responzivní design. Studentka prokázala schopnost práce s odbornou literaturou. Všechny grafické a textové vstupy jsou řádně citovány. Po formální stránce je práce na dobré úrovni. Práce byla konzultována s vedoucím práce, studentka pracovala samostatně a problémy řešila proaktivně. Práci by bylo možné vytknout použití desktopové knihovny JavaFX, kdy tato technologie umožňuje méně případů užití než webové technologie. Pro cíle práce je ale naprosto dostačující. V praktické části pak práce někdy až příliš podrobně komentuje zdrojové kódy. Vytvořená hra splňuje zadání bakalářské práce a může sloužit k dalším vzdělávacím účelům v rámci oboru Informační bezpečnost a pro zábavné vzdělávání široké veřejnosti. Práci hodnotím 93 body jako velmi povedenou.

Navrhovaná známka
A
Body
93

Posudek oponenta

Mezina, Anzhelika

Práce se zabývá návrhem a realizací kryptografické interaktivní hry. V teoretické časti studentka seznámí se základními pojmy a kryptologii, dále popisuje principy fungování různých šifer s příklady. V praktické časti jsou docela podrobně popsány využité technologie, včetně programovacího jazyka a použitého IDE. Dále studentka detailně popisuje navržený program a všechny naimplementované třídy. K tomu bych měla malou poznámku: v této časti by bylo vhodné nakreslit UML diagram, který by dal celkový přehled struktury aplikace. Poskytnuté zdrojové kódy jsou funkční, okomentovány a přehledné, což je docela důležité v případě rozšíření aplikace. Po formální stránce je práce na dobré úrovni, text je řádně ocitován. Považuji zadaní za splněné, hodnotím A – 92b.

Navrhovaná známka
A
Body
92

Otázky

eVSKP id 151185