SOVA, F. Celulární automaty – 1D a 2D simulátor [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2024.
Student v bakalářské práci úspěšně splnil všechny stanovené úkoly. Nejprve provedl rešerši na téma celulárních automatů (CA) a stručně shrnul jejich problematiku v kontextu realizace práce. Následně se věnoval implementaci vlastního simulátoru celulárních automatů s možnostmi práce v 1D a 2D prostředí. Ve své práci popsal uživatelské rozhraní, které umožňuje snadnou modifikaci dimenzí automatu, topologie okolí buňky a definici pravidel. Práce zpřístupňuje CA širokému spektru uživatelů od studentů po vědecké pracovníky. Práce částečně kooperovala a doplnila prací pana Goliáše Darka, který měl téma CA, ovšem s jiným zaměřením. Shoda obsahu vlastního přínosu obou autorů není. Práce je dobře využitelná jak z hlediska pedagogického, tak pro další populárně-vědeckou a experimentální VaV činnost. Výsledný produkt je intuitivní, funkční a přínosný pro další rozvoj oblasti. Na základě uvedených zjištění hodnotím práci studenta studenta známkou A/výborně a doporučuji práci k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Bakalářská práce Filipa Sovy se zabývá tématem buněčných neboli celulárních automatů (CA – Celulární automat). Teoretická část se nejprve věnuje popisu 1D a 2D celulárních automatů a jejich vlastností. Tento popis je dostatečně podrobný a pečlivě zpracovaný. Dále se autor krátce charakterizuje několik knihoven v jazyce Python pro práci s CA. V praktické části autor popisuje implementaci vlastního simulátoru pro CA. Vytvořený simulátor má přehledné grafické rozhraní a hodnotím jej velmi kladně. Dále jsou v praktické části uvedeny příklady použití vytvořeného simulátoru, které prezentují chování CA. Student prokázal dobrou orientaci v řešené problematice a v přístupu k řešení zadaného úkolu. Bakalářská práce splňuje požadavky pro tento typ práce a doporučuji ji tedy k obhajobě s hodnocením za A/výborně.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 157953