HUNDÁKOVÁ, T. Procedurální generování faktorů strachu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2023.

Posudky

Posudek vedoucího

Milet, Tomáš

Zadání je obtížnější. Vyžaduje návrh a implementaci dema hry, což je samo o sobě obtížné. Dále bylo nutné experimentovat s procedurálními prvky pro úrovně a faktory strachu. Realizace je povedená. Technická dokumentace obsahuje vše, je dobře strukturovaná a prezentuje vše detailně. Studentčina aktivita byla nadprůměrná a držela se mých připomínek. Z těchto důvodů hodnotím známkou A (90 bodů).

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Informace k zadání Cílem práce bylo vytvořit koncept hororové hry, která je méně předvídatelná. Základem je procedurální generování úrovní a faktorů strachu. Práce je experimentální a danou problematikou se zabývají i některé vědecké publikace. Zadání je z toho důvodu obtížnější.
Práce s literaturou Studentka využila doporučené zdroje a dohledala si vlastní.
Aktivita během řešení, konzultace, komunikace Studentka konzultovala pravidelně, dodržovala dohodnuté termíny, chodila na konzultace připravená. Byla pilná v plnění zadaných úkolů. S její aktivitou nebyl nejmenší problém.
Aktivita při dokončování Studentka si musela odložit odevzdávání, aby stihla dokončit technickou dokumentaci a refaktorovat svůj kód. Technická dokumentace byla plně kontrolována a je poměrně delší, ale obsahuje vše podstatné.
Publikační činnost, ocenění
Navrhovaná známka
A
Body
90

Posudek oponenta

Vlnas, Michal

Textová část práce je nadprůměrná, velmi dobře se čte a je dobře pochopitelná. Obsahuje sice drobné problémy s umisťováním obrázků a tím vznikající bílé strany, ale celkově pozitiva převažují negativa. Realizační část je relativně unikátně, možná i inovativně, vymyšlená protože faktory strachu generuje procedurálně v herním prostředí podle různých faktorů. Je škoda, že aplikace není zřejmě úplně odladěná protože obsahuje některé již zmíněné chyby. Celkově je dle mého názoru práce na hranici mezi stupněm A a B a finální rozhodnutí ponechávám na komisi v závislosti na obhajobě studentky.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Náročnost zadání Zadání hodnotím jako průměrně obtížné.
Rozsah splnění požadavků zadání Zadání je splněno ve všech bodech.
Rozsah technické zprávy Textová část dosahuje téměř 70 normostran.
Prezentační úroveň technické zprávy 95 Práce se velmi dobře čte a je tedy pochopitelná ihned po prvním čtení. Je dobře strukturována, ačkoliv by se mohlo zdát, že kapitola 5 Unity by měla být zařazena ještě před kapitolou 4 Návrh, tak v rámci kontextu celé práce toto opačné zařazení vítám pozitivně, jelikož logicky práce pak do sebe mnohem lépe zapadá. Rozsahy jednotlivých částí vnímám jako dobře zvolené, ačkoliv předposlední kapitola, tedy implementace, by nemusela být v některých částech až tolik detailní. Např. obrázky typu 6.39 mi přijdou lehce nadbytečné, jelikož se jedná o velmi prosté algoritmy, které lze popsat jednou větou namísto velkým obrázkem. V textu se takovýchto obrázku nachází více. Nicméně, nehodnotím to jako problém, ale spíše jako doporučení. Naopak, kapitola měření by mohla být detailnější, jelikož z aktuálního popisu nelze moc poznat jak hodně se uživatelé lišili v odpovědích.
Formální úprava technické zprávy 85 Text je psán slovenským jazykem, nedokáži tedy hodnotit objektivně hodnotit gramatickou korektnost, nicméně v rámci mých znalostí jsem našel pouze naprosto minimální množství chyb či překlepů. Typograficky je práce dobře zvládnutá, je zde však množství drobných (např. jednoznakové spojky na konci řádku, občas prohozené spojovníky za pomlčky), které ale nehodnotím jako problematické. Co mi naopak přijde nezvládnuté, jsou některé obrázky, které jsou špatně umístěny a tím vzniká v textu hodně bílých stránek, kde cca 50% stránky je prázdné. Ať už je to způsobeno dlouhým popiskem obrázku či jeho velikostí, tak to nepůsobí dobře.
Práce s literaturou 90 Autorka cituje celkem 16 zdrojů, kde většina z nich jsou odborné publikace či knihy. Citace jsou umístěny v textu vhodně a hojně. Text je současně doplněn o několik poznámek pod čarou, které poskytují odkazy na další zdroje.
Realizační výstup 80 Realizační část obsahuje samostatně spustitelnou hru, která obsahuje procedurálně generované prostředí a taktéž procedurálně generované faktory strachu. Z technického hlediska se hra zdá býti dobře vymyšlená a zvládnutá. Z herního hlediska je to lehce horší, jelikož je vše nacházím několik chyb. Např. když hráč během hraní zmáčkne klávesu "Esc", tak při dalším spuštění se propadne pod geometrii, nepřátelští duchové a "crawleři" se pohybují někdy velmi zvláštně, klávesa pro zapnutí svítilny mi přijde jako špatně zpracovaná, protože při jednom stisku se baterka někdy několikrát zapne i vypne, což nevím zda je cílené. Současně je škoda, že hra neobsahuje animace, např. když duch zraňuje hráče, tak to nejde poznat jinak než, že se odečítá počítadlo životů. Nutno však říci, že procedurální pojmutí tohoto žánru hry je spíše unikátní a hodnotím to jako pozitivum.
Využitelnost výsledků Realizační část je kompilačního charakteru. Po vylepšení a odstranění chyb by mohla být publikovatelná na některé z herních platforem.
Navrhovaná známka
B
Body
89

Otázky

eVSKP id 146196