SÝKORA, V. REVITALIZACE PŘEDPOLÍ KVĚTNÉ ZAHRADY V KROMĚŘÍŽI [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. 2009.
Výrazným rysem přístupu studenta ke zpracování zadaného úkolu je vysoký stupeň samostatnosti a od počátku rozvíjené jasné vlastní představy o koncepci řešení, se kterou se autor pouští do zpracování tématu.Při vlastní práci se rovněž projevila schopnost autora komunikovat s jinými odborníky či specialisty a pochopení správné pozice architekta jako nositele koncepční myšlenky na jedné straně, zároveň ovšem jako člena širokého kolektivu na straně druhé.Výrazným povahovým rysem studenta, který se projevoval v průběhu práce a který lze rovněž vystopovat v prezentovaném výsledném řešení, je určitá ambicióznost, záměr vepsat do řešeného území sebe sama. Je ovšem třeba říci, že se tato snaha projevuje většinou kultivovaně a přináší výsledky s vysokým stupněm propracovanosti, navíc podložené základní filozofií navrhované koncepce. Otázky a náměty k obhajobě: 1) Čím je dána architektonická forma nového objektu, v jakém vztahu stojí k objektům stávajícím? 2) Jak je zajištěno zónování provozu při otevření dalšího vstupu do areálu, především pak s ohledem na oddělení placené a neplacené zóny? 3) Počítá poněkud překombinovaný návrh trasování pěších komunikací v jižní části území s tím, že návštěvníci postupně vyšlapou v travnatých plochách trasy jiné?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Přístup studenta ke zpracování | A | 95 | samostatný, invenční |
Student předložil ve své diplomové práci výrazný architektonický koncept, a to jak v hmotovém řešení, tak z pohledu výrazového pojetí. Svojí prací dokladuje snahu tvořivě rozvíjet zadané téma a určitou odvahu pouštět se do aplikací technicky a konstrukčně náročných architektonických plánů. Autor využívá materiálových a konstrukčních prvků adekvátně jejich poslání a tedy i významu v celkové kompozici. Určité přinejmenším diskutabilní prvky vykazuje urbanistický koncept návrhu. Těmi se zabývá následující kapitola - otázky a náměty k obhajobě. Způsob grafického vyjádření první části prezentační brožury , především situace a půdorysných schémat, navozuje pocit určité roztříštěnosti a nejednotnosti konceptu. Záměr autora je lépe čitelný až z vizualizací ve druhé části práce, které jsou naopak dostatečně vypovídající. Práci hodnotím jako velmi zdařilou a prokazující schopnost autora postoupit do další fáze svojí odborné přípravy.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Urbanistické řešení | B | invenční | |
Architektonické řešení | A | odvážné | |
Provozní řešení | A | funkční | |
Technicko konstrukční řešení | A | odvážné | |
Formální úroveň | A | velmi dobrá |
eVSKP id 23006