KOČIŠ, M. Technologie automatického řízení civilního letadla po trajektorii přibližování na přistání [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2020.
Diplomová práce zcela odpovídá zadání a tvoří originální pomůcku pro přípravu studentů oboru provozu zabezpečovací letecké techniky. Obsah a logika sestavení práce poskytuje čtenáři ucelený pohled na procesy, probíhající v prostředí vývoje leteckých přibližovacích systémů a velmi vhodně doplňuje soubor témat studia předmětů v oborech Profesionální pilot a Zabezpečovací letecká technika. Text práce je založen na dobře provedené kompilaci dosavadních výsledků vývoje v zájmové oblasti a je doplněn znalostmi a osobními názory autora. Uspořádání textu je metodické, přehledné a umožňuje čtenáři snadné pronikání do popisované tématiky. Tím práce tvoří velmi vhodný studijní pramen. Formální, grafické a jazykové zpracování diplomové práce je na velmi dobré úrovni, která umožňuje doporučit a použít její obsah bez dalších úprav. Doporučení vedoucího práce: a) Při obhajobě své DP uveďte stručné charakteristiky a výsledky provedených experimentů, popsaných v bodu 2.5 (str. 19) a v bodu 4.2.1 (str. 53). b) během obhajoby zřetelně vyznačte, které informace, v jakém rozsahu a v jakých formách, jste použil z rešerší literatury a které závěry a tvrzení, uvedená v DP, jste učinil na základě vlastních zkušeností, nabytých studiem, resp. vlastní praxí.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Předložená diplomová práce pojednává o problematice přiblížení a přistání při letech dle pravidel IFR. Autor rozdělil práci do čtyř hlavních kapitol s názvy Přiblížení na přistání, Navigace založená na výkonnosti, Současně používané systémy řízení přesného přiblížení a Budoucnost automatizace řízení přesného přiblížení. Práce je srozumitelná a poskytuje čtenáři dobrý přehled. V práci oceňuji vyjádřené vlastní názory autora. Dále bych chtěl vyzdvihnout bod 4.2.1, ve kterém autor popisuje vlastní experiment zaměřený na kvalitu GPS signálu v průběhu dne. Naopak autor nevhodně vytvořil popisky obrázku 1 a 2. Z obrázku 2 vyplývá, že by pilot při letu dle pravidel IFR ve výšce DH (při získání vizuální reference) pokračoval dle pravidel VFR, což není pravda. Obdobná chyba se vyskytuje v obrázku 1. Práce splňuje zadání, považuji ji za kvalitní a doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | B |
eVSKP id 125371