FIALA, T. Nástroje pro simulaci větrání, vytápění a klimatizace v budovách [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2015.
O téma bakalářské práce projevoval student od začátku velký zájem a při jejím zpracování postupoval velmi samostatně. Na začátku student konzultoval s vedoucím doporučenou literaturu, ale v průběhu zpracování práce byl sám schopen vyhledávat a využívat nové literární zdroje. Většina literárních zdrojů byla v anglickém jazyce, takže práce kladla nároky jak na znalost anglického jazyka, tak na znalost českých ekvivalentů řady odborných výrazů. Student prokázal, že je schopen sám vyhledat relevantní literární zdroje, tyto v bakalářské práci využít a následně formulovat vlastní závěry. Bakalářskou práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | |||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | |||
Vlastní přínos a originalita | |||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | |||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | |||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | |||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | |||
Práce s literaturou včetně citací | |||
Samostatnost studenta při zpracování tématu |
Obsahem práce jsou Nástroje pro simulaci větrání, vytápění a klimatizace v budovách. Text bakalářské práce má 42 stran textu. Grafická úprava splňuje požadavky na technický text. Práce obsahuje všechny povinné části a je členěn do kapitol a podkapitol. K uspořádání práce mám tyto výhrady: -Pro oboustranný tisk by bylo vhodné zvolit jiný papír nebo technologii tisku -Zamezit dělení jednotek na konci řádku např. str. 21 -Chybí seznam veličin a jednotek, přestože jich je v textu pouze několik, měl by být uveden Práce je velice dobře zpracovanou rešerší simulačních nástrojů. Student na základě literárních zdrojů dobře popsal základní vlastnosti programů, jejich výhody a nevýhody. Je škoda, že student nepřidal do porovnání i univerzální simulační nástroje jako jsou např. MATLAB/Simulink, Octave/Scilab, Maple/MapleSim, Modelica, pro které lze nalézt knihovny a rozšíření pro simulace větrání, vytápění a klimatizování. Možná by stálo zato se více věnovat fyzikálnímu a matematickému základu programů. Student k práci využil nadstandardně širokou škálu zdrojů a to jak knižních, časopiseckých, tak i elektronických, které správně citoval. Bakalář prokázal schopnost samostatné práce, splnil podmínky zadání, práce obsahuje všechny náležitosti, a proto ji doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Vlastní přínos a originalita | C | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | C | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 83506