ZÍKA, J. Návrh modelu křídla pro zkoušení flutteru [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2018.
Bakalářská práce pojednává o problematice návrhu modelu křídla aeroelasticky podobného k vybranému reálnému. Navržený model by měl sloužit k testování flutteru v aerodynamickém tunelu Leteckého ústavu. Během zpracovávání práce postupoval student Jakub Zíka samostatně, zodpovědně a systematicky a projevil nadšení pro letectví. Dokázal proniknout do podstaty návrhu aeroelasticky podobného modelu a získané vědomosti prakticky aplikovat. Při návrhu modelu musel také čelit několika potížím vyplývajícím z prostorového omezení měřící sekce daného aerodynamického tunelu. Řešením byl výběr vhodné technologie výroby a konstrukčního uspořádání modelu křídla. Student prokázal schopnost řešit nové náročné úkoly, jeho bakalářská práce splňuje všechny cíle stanovené v zadání. Práci tedy doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Předložená bakalářská práce autora Jakuba Zíky s názvem Návrh modelu křídla pro zkoušení flutteru je členěna do 4 hlavních kapitol a má 56 stran samostatné práce. V úvodních teoretických kapitolách se autor věnuje objasnění základních pojmů a úvodu do problematiky aeroelasticity a modelování v aeroelasticitě. Tyto kapitoly jsou zpracovány velmi přehledně a srozumitelně. V následujících kapitolách je popsán samotný návrh modelu křídla. Tyto kapitoly obsahují volbu referenčního křídla, omezení pro model křídla, výběr materiálu, určení modelových měřítek a stanovení tuhostních a hmotnostních charakteristik modelu křída. Tyto kapitoly jsou opět zpracovány velmi přehledně a srozumitelně. Drobné nedostatky jsou při stanovení ohybové tuhosti křídla, kdy jsou zanedbány kvadratické momenty potahu, jehož tloušťka (plocha průřezu) není zanedbatelná ve srovnání s plochou pásnic nosníku. Dále působí trochu nepřehledně graf „Srovnání poloh T.O. jednotlivých konfigurací“ Celkově práce působí přehledným a srozumitelným dojmem, vytknou by se ještě dalo neuvedení některých vložených obrázků v textu práce.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | B |
eVSKP id 109685