FLORIÁNOVÁ, A. Návrh úprav marketingového mixu konkrétní společnosti [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2020.

Posudky

Posudek vedoucího

Mráček, Pavel

Autorka v práci prokazuje schopnost využít získané poznatky v analytické i návrhové části. Při zpracování projevovala iniciativu a zájem o zvolenou problematiku. Samotné téma práce je velice zajímavé. Na základě výsledků z analýz autorka usoudila, že budou návrhy dále směřovány do nejslabší části, tj. do oblasti marketingové komunikace. Následné návrhy jsou pak adekvátní a realizovatelné. Při zhodnocení návratnosti musela autorka vycházet pouze z odhadu stanovených marží, takže v reálu mohou být prostředky vynaložené do realizace návrhů vráceny i výrazně dříve. Otázky k obhajobě: 1) Jakou změnu v oblasti marketingového mixu byste doporučovala jako zásadní pro snížení pracovního přetížení majitele? 2) Co si myslíte o možnostech přístupu guerillového marketingu pro propagaci zvolené společnosti?

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů D Realizací návrhů by mělo dojít k částečnému naplnění cíle. Kroky vedoucí ke snížení pracovního přetížení majitele z návrhové části nejsou patrné.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C V práci je využito standardních postupů řešení a adekvátních metod.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry D Autorka prokazuje schopnost standardním způsobem interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry.
Praktická využitelnost výsledků C Výstupy práce jsou prakticky využitelné.
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň D Práce působí příjemným dojmem a je vhodně doplněna o ilustrativní obrázky. Autorka využívá vhodné terminologie. Vzhledem k výsledků analýz je návrhová část věnována marketingové komunikaci. I tak ale bylo formálně vhodné alespoň shrnout, proč ostatní prvky marketingového mixu autorka doporučuje ponechat jak jsou.
Práce s informačními zdroji, včetně citací B V práci je využito adekvátních informačních zdrojů, kterou jsou citovány.
Navrhovaná známka
C

Posudek oponenta

Kaláb, Tomáš

Téma diplomové práce vychází z aktuálních potřeb praxe, většina podnikatelských subjektů se setkává s nějakou formou marketingu a snaží se najít pro sebe nějakou vhodnou marketingovou strategii. Cíl práce je jasně formulován, použitá metodika je srozumitelně popsána. Pro dosažení cíle práce je vhodně zvolena. Přínosem diplomové práce je návrh možného řešení pro jeden konkrétní subjekt s pomocí podrobné analýzy současného stavu. Vlastní práce je tvořena z objektivně získaných dat ze zdrojů, které jsou v daném oboru k dispozici. Bylo využito databází zákazníků, dodavatelů a obchodních partnerů, která daná společnost vytváří pro svou potřebu i veřejně přístupných dat a zdrojů. Po formální stránce má práce velmi dobrou úroveň a je v souladu s požadovanými standardy.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů B
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry C
Praktická využitelnost výsledků B
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň A
Práce s informačními zdroji B
Navrhovaná známka
B

Otázky

eVSKP id 127699