DOBRÍK, A. Vytvoření Amazon Alexa dovednosti pro Amazon Echo [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2018.
Zadání bakalářské práce považuji za splněné, student byl během celého semestru velmi aktivní, jeho aktivita se projevila i na studentské soutěži EEICT, kde prezentoval část výsledků bakalářské práce. Ocenil bych více samostatnosti a investování více času při tvorbě textu, některé věty nejsou příliš srozumitelné pro nezaujatého čtenáře. Po formální stránce je práce na dobré úrovni. Hodnotím známkou B 85 bodů.
Bakalářská práce studenta Andreje Dobríka se zabývá analýzou současných možností hlasového asistenta Amazon Alexa. V teoretické části je nejdříve velmi stručně popsána problematika chytré domácnosti, na kterou dále navazuje popis společnosti Amazon a jejích služeb. Důraz je kladen na zařízení pro chytrou domácnost (Amazon Echo) a služby s ním spojené. V praktické části student popisuje vytvoření dvou dovedností pro asistenta Amazon Alexa. První dovednost informuje uživatele o počtu odběratelů a shlédnutí videí na jeho Youtube kanálu. Druhá dovednost, která staví na poznatcích z první, informuje uživatele o počasí a případně i o vhodné výstroji na surfování. Z formálního hlediska práce obsahuje množství překlepů a špatně formulovaných vět. Obsahuje také několik nevektorových obrázků (Fig. 1.1., 2.4., …), a zvláštně umístěných diagramů či výpisů (např. Fig. 3.2 je po první zmínce na straně 28 vyobrazen na straně 33). Zde by bylo vhodnější reorganizovat text či přesunout problematické diagramy a výpisy do příloh. Vyskytují se také zavádějící informace, jako např. Fig. 2.2, kde je zobrazen „logical diagram of cloud computing“ pomocí oblaku, ve kterém jsou firmy jako Google, Yahoo, Amazon apod. Nedomnívám se, že by patřily do společného cloudu, jelikož tyto firmy nabízí každá svoje vlastní řešení. Student také tvrdí, že custom skill je dovednost, která umí objednat pizzu či zavolat Uber, ačkoliv tento termín se využívá pro uživatelem vytvořenou dovednost, která může dělat takřka cokoli. Dále by také bylo vhodné více rozvést, proč nefungovalo Youtube API zmíněné v sekci 3.4.1. Jediná zmínka týkající se tohoto tématu je v závěru a není z ní jasné, zda student tuto chybu opravil či „vzdal“ práci a přesunul se k další dovednosti. Dle výstupů popsaných v práci student splnil zadání v plném rozsahu. Navzdory výše zmíněným nedostatkům, které působí dojmem, že student textu nevěnoval příliš času a s přihlédnutím k tomu, že práce je vypracována v Anglickém jazyce doporučuji práci k obhajobě a hodnotím stupněm C/78 bodů.
eVSKP id 110235