BERDIS, M. Plugin pro procedurální generování 3D jeskyní v Unreal Engine [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2025.
Výsledek práce odpovídá zadání a mírně jej i rozšiřuje. Autor udržoval dobré pracovní tempo po celý rok. Výsledný produkt je kvalitní a zveřejněn pro využití dalšími uživateli.
| Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
|---|---|---|---|
| Informace k zadání | V rámci práce bylo nutné nastudovat obecnou problematiku procedurálního generování 3D jeskynních prostorů a také implementační postupy pro tvorbu pluginu pro Unreal Engine. Autor v práci mimo samotné generování navíc implementoval možnost deformace celého prostředí v reálném čase, což vyžadovalo implementaci několika netriviálních optimalizací. | ||
| Práce s literaturou | Autor samostatně vyhledal odborné zdroje a použil doporučené. | ||
| Aktivita během řešení, konzultace, komunikace | Konzultace probíhaly pravidelně s mírnými výchylkami po celý rok. Autor vždy prezentoval dosažené výsledky a plnil domluvené vývojové plány. Autor aktivně vymýšlel nová rozšíření výsledků a projevoval nadšení pro dané téma. | ||
| Aktivita při dokončování | Práce byla dokončena s předstihem a konzultována v oblasti textové zprávy i implementace. | ||
| Publikační činnost, ocenění | Plugin je plně funkční a veřejně dostupný komunitě na oficiální platformě Fab. |
Na práci hodnotím pozitivně především dotaženost řešení, a to až tak, že autor publikoval svůj plugin na oficiálním Unreal Engine internetovém obchodě Fab, což vyžaduje i určité oficiální procedury a značí to dotaženost jeho řešení. Rozsah zdrojových kódů je pouze průměrný, avšak jedná se o poměrně náročný kód využívající API Unreal Engine a to včetně potřeby sychnronizace mezi vlákny. Jedná se tedy o nastandardní výsledek praktické části. Textová část je pěkná a dobře zpracovaná. Celkově navrhuji hodnocení B-84 bodů .
| Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
|---|---|---|---|
| Náročnost zadání | Zadání spadá do oblasti vývoje her. Proto si student měl nastudovat Unreal Engine 5. Následně měl pro tento nástroj vytvořit plugin realizující generování 3D jeskyní. Svým charakterem se jedná o standardní průměrně obtížné zadání. | ||
| Rozsah splnění požadavků zadání | Zadání bylo splněno. Výtku by snad zasloužil pouze první bod, tedy nastudovat si Unreal Engine. Tomuto bodu je v práci v části teorie věnován prostor pouze půlky stránky, tedy spíše jakési uvedení pojmu Unreal Engine a Blueprints, než průkazné splnění tohoto bodu. | ||
| Rozsah technické zprávy | Rozsah technické zprávy je přibližně 50 normostran, tedy lehce pod obvyklým rozmezím. | ||
| Prezentační úroveň technické zprávy | 90 | Práce se dobře čte a má logickou strukturu. Celkově budí dojem iterativního postupu, ve kterém autor vyvíjel výsledný plugin a čtenář je vtažen do překážek, kterým autor postupně čelil a které řešil. | |
| Formální úprava technické zprávy | 85 | Práce se vhodně odkazuje do literatury, uvádí převzaté materiály a myšlenky, odkazuje se na obrázky, tabulky a algoritmy. Má dobrou typografickou úpravu. Jazykovou stránku slovenského jazyka nemohu jako Čech posoudit. | |
| Práce s literaturou | 90 | Bibliografie čítá 13 titulů z nichž většina jsou velmi solidní zdroje, které vhodně spadají do zvoleného tématu. Práce z nich čerpá především ve druhé kapitole, kde se věnuje teorii a současnému stavu věcí. Teprve v dalších kapitolách buduje vlastní návrh a vlastní myšlenky. | |
| Realizační výstup | 84 | Realizační výstup tvoří plugin do Unreal Engine, který procedurálně generuje 3D jeskyně. Plugin působí dokončeným dojmem, připraven pro veřejné použití. Mezi hlavní funkcionality patří generování 3D prostoru - tzv. chunků, generování krápníků a světel, ukládání a opětovné načítání chunků a těžení v jeskyni. Zvláštní aspekt progamování byla pak přítomnost více vláken a asynchronní zpracování, které musel student řešit. Kód je pěkně formátovaný, opatřený komentáři a srozumitelný. Jeho rozsah je pouze průměrný. Je však navázán na složité rozhraní Unreal Engine, což z něj dělá náročný projekt vyžadující jak znalost vícevláknového programování a synchronizace, tak znalost rozsáhlého cizího API. | |
| Využitelnost výsledků | Výsledný plugin byl zveřejněn na oficiálním Unreal Engine internetovém obchodě Fab, což vyžaduje i určité oficiální procedury a značí to určitou dotaženost softwarového řešení této práce. |
eVSKP id 164429