PELÍŠEK, V. Konstrukční návrh zubové spojky pro aplikaci v kolejové dopravě [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2021.
Diplomová práce pana Pelíška se zabývá konstrukčním návrhem zubové spojky pro aplikaci v kolejové dopravě, přičemž výsledný konstrukční návrh je následně validován pomocí výpočtových nástrojů jak po stránce pevnostní, tak i z hlediska dynamického chování ve stanoveném provozním rozsahu. Student při zpracování práce projevil velkou míru samostatnosti a vlastní iniciativy, což se pozitivně projevilo na úrovni a rozsahu vykonané práce. Pravidelně dílčí úlohy konzultoval, přičemž na diskusi byl vždy připraven. Vyzdvihnout lze také kritický přístup k hodnocení výsledků a snahu vícenásobné validace pomocí rozdílných metod. Velmi oceňuji navázání spolupráce s výzkumnými pracovníky ze společnosti IGW, díky čemuž má výstup vysoký potenciál uplatnění v praxi. Cíle práce byly splněny v celém rozsahu a práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Diplomová práce pana Pelíška se zabývá konstrukčním návrhem zubové spojky pro aplikaci v kolejové dopravě. Student v teoretické části, rozebírá možné typy spojení elektromotoru a převodovky, a to z hlediska koncepce, konstrukce, způsobů namáhání a požadavků na únosnost. Praktická část je zaměřena na konstrukční návrh zubové spojky, přičemž jsou dány provozní a zástavbové parametry z konkrétního projektu společnosti IGW, která vyrábí převodovky do kolejových vozidel. Student zvolil koncepci zubové spojky, založenou na barelovém ozubení, jednotlivé konstrukční prvky jsou podrobeny pevnostním výpočtům, a to jak analytickým, pro vyvození rámcové představy o napětích, tak i numerickým pomocí MKP pro přesnou detekci kritických míst. Pozitivně lze hodnotit kapitolu, zabývající se dynamickým chováním v prostředí MBS, která poukazuje na možný vznik nerovnoměrnosti chodu v důsledku vyosení či naklápění konců spojky. Práce je logicky členěna, psána čtivou formou, s minimálním množstvím gramatických chyb. Cíle práce byly splněny, práci doporučuji k obhajobě s výslednou známkou A.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 129630