SKOTÁLEK, O. Návrh úpravy marketingového mixu ve vybrané společnosti [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2023.

Posudky

Posudek vedoucího

Milichovský, František

Diplomová práce je zpracována na standardní úrovni, kdy v dílčích částech obsahuje dílčí nedostatky v některých pasážích. I přes nedostatky lze práci považovat za dobrý podklad pro další vlastní rozvoj a posílení postavení podniku na trhu. OTÁZKA 1: Produkt Medistar je určený pro evidenci všech parametrů u pacienta. V rámci sociální oblasti uvádí diplomant situaci na straně lékaře. Jaký je trend návštěv ambulancí ze strany pacientů?     ///     OTÁZKA 2: V kap. 4.5 uvádí diplomant zhodnocení nákladů na jednotlivé návrhy. Vzhledem k předpokladu návrhů pro delší období postrádám toto zhodnocení. Jaké jsou tedy celkové náklady na realizaci uvedených návrhů v rámci roku 2023 a 2024?

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů C Diplomant vypracoval diplomovu práci na dobré úrovni. V návaznosti na definované návrhy, které jsou spíše popisného charakteru, je možné považovat celou práci za standardně zpracovanou. Vzhledem k jednotlivým návrhům práce a výslednému zhodnocení lze konstatovat, že práce dosáhla stanoveného hlavního cíle na standardní úrovni.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod B Zvolený a popsaný postup odpovídá zadanému tématu diplomové práce. V úrovni naplnění jednotlivých metod jsou určité rezervy, při jejichž odstranění by výsledná práce mohla dosáhnout mnohem vyšší kvalitativní úrovně.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry C V Porterově analýze uvádí diplomant v popisu potenciální konkurence (kap. 3.5.2) vyjma popisu bariér či možnosti vstupu také konkurenční produkt v cloudovém provedení od spol. Stapro (SW Galen), což by mělo být umístěno ve stávající konkurenci. V případě SLEPT analýzy (kap. 3.6) pak nevhodně uvádí příklad společnosti CGM i přesto, že se jedná o obecnou analýzu, ovlivňující všechny na trhu. V případě provedeného dotazníkového šetření a využití grafického znázornění postrádám podrobnější popis těchto grafů. Ve stávajícím provedení obsahuje text pouze konstatování výsledků v grafech, ale již není využito důkladnějšího rozboru a průběžná argumentace těchto výsledků.
Praktická využitelnost výsledků C Pro vybraný podnik představuje předložená diplomová práce kvalitní podklad pro rozhodovací proces, na jehož základě bude možné nastavit relevantní procesy a marketingové činnosti s důrazem na zákazníky na specifickém B2B trhu (lékařské ambulance). Jednotlivé návrhy lze považovat za relevantní při minimalizací potenciálních podnikatelských rizik.V rámci uvedených návrhů postrádám souhrnné vymezení nákladové stránky těchto návrhů a předpokládané přínosy, které vyplývají z jejich zavedení.
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B Diplomant používá v práci JÁ, resp. MY formu, což není vhodné pro diplomovou práci. Samotná diplomová práce obsahuje překlepy a místy také nevhodné  formulace. Použitá terminologie odpovídá zadanému tématu. Z hlediska provedení jednotlivých obrázků je dosahováno snížené čitelnosti u některých objektů z důvodu jejich zmenšení (obr. 17, 18, 19). Tyto objekty by bylo vhodné umístit spíše do příloh. Vzhledem k jejich "pouze" ilustrativnímu významu lze však jejich umístění akceptovat. Za drobný nedostatek z formálního hlediska považuji umístění hlavní kapitoly 4 v plynulém sledu společně s předchozí kapitolou - nová kapitola by měla být vždy na nové stránce. Z hlediska formálních požadavků je celá diplomová práce zpracována na standardní úrovni, která je na tento typ prací kladena.
Práce s informačními zdroji, včetně citací C Kontrola diplomové práce v prostředí systému THESES zjistila 18 % shodu. Po manuální kontrole práce konstatuji, že ke shodě došlo převážně v teoretické části práce, a to u takových částí, které je velmi obtížné formulovat v jiné podobě. U všech vymezených shod jsou uvedeny citace použitých zdrojů. Předloženou diplomovou práci považuji – i přes uvedenou shodu – za v zásadě originální dílo. Použité zdroje plně odpovídají zadanému tématu a jejich využití je na dobré úrovni. Diplomant využívá relevantní zdroje, které popisují zvolené téma diplomové práce. V případě úrovně citací textové analytické části, mítst josu určité rezervy. Důvodem je osobní zapojení diplomanta v uvedeném podniku a tím také znalost vnitřníhop prostředí.
Navrhovaná známka
C

Posudek oponenta

Roček, Martin

Diplomová práce měla za cíl zmapovat a navrhnout novou podobu marketingového mixu pro velice úzký a specifický segment zákazníků z oblasti zdravotnictví. Produkt CGM MEDISTAR společnosti CompuGroup Medical Česká republika s.r.o. je na českém trhu relativně unikátní a inovativní, a přesto naráží na malý zájem z řad cílové skupiny. Nová podoba marketingového mixu je proto mimo jiné založená přímo na kvantitativním průzkumu cílové skupiny, tedy krom teoretických analýz jsou zahrnuty i reálné potřeby a očekávání cílové skupiny. Autor práce přináší ucelený a objektivní pohled na jeden z mnoha softwarových produktů, které jsou lékařům a zdravotnickému personálu v ambulantním sektoru v ČR aktuálně dostupné. Obsah této práce může mít mnohem větší informační přesah, právě proto, že byl analyzován leader mezi dodavateli informačních systémů ve zdravotnictví. Obecná zjištění mohou být použita jako dobrý základ pro celý zdravotnický segment. Diplomová práce nabízí mimo jiné možnost poznání, jak lékaři a zdravotnický personál přistupují k elektronizaci zdravotnictví obecně, kde vidí překážky a co by jim naopak usnadnilo složitou administrativní část jejich práce. Toto poznání by pak mělo být více zkoumáno z hlediska zavádění dalších inovací ve zdravotnictví. Oceňuji autorovu systematickou výzkumnou činnost, vhodně zařazené citace, uvádění zdrojů a především odborná doporučení jak na vylepšení marketingového mixu, tak samotné funkcionality zkoumaného produktu. Text samotný jednoznačně dokazuje velmi dobrou práci autora, kde se propojuje teoretická část se zjištěnými informacemi. Výstup proto může reálně sloužit, jako velmi dobrý zdroj návrhu na úpravy marketingového mixu společnosti CompuGroup Medical Česká republika s.r.o. i produktu samotného. Autor diplomové práce výborně prokázal své teoretické znalosti uvést do praxe, kterou může v budoucnu dále rozvíjet. Diplomovou práci tedy doporučuji k obhajobě a navrhuji hodnocení „A“.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů A
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod A
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry A
Praktická využitelnost výsledků A
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B
Práce s informačními zdroji B
Navrhovaná známka
A

Otázky

eVSKP id 152304