ONDROUŠEK, L. Stanovení úrovně vedení pracovní skupiny a kroky k jeho zlepšení [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2015.
Autor si pro zpracování své BP vybral velmi aktuální a zajímavé téma, odvážně si stanovil náročné cíle a na jejich splnění samostatně a cílevědomě pracoval. Krom jiného oceňuji i to, že se mu podařilo získat k obecně dosti neobvyklé a osobně zaměřené spolupráci leadera i členy jeho pracovní skupiny, jimž teď může poskytnou prakticky využitelnou zpětnou vazbu orientovanou na zlepšení leadershipu a pracovního výkonu. OTÁZKY k obhajobě: Jaká je podle Vašeho odhadu pravděpodobnost toho, že na straně leadera i na straně členů skupiny skutečně dojde k praktickému využití získaných výsledků a formulovaných návrhů? Má Vámi zvolený postup řešení a z něho vyplývající závěry a návrhy nějaké limity? Jaké? Co byste doporučil k jejich minimalizaci?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | B | Cíle, které si autor práce ve své BP stanovil, považuji za splněné na uvedené úrovni. | |
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | B | Autor BP zvolil postup řešení a metody, které považuji za odpovídající stanoveným cílům i jeho možnostem. | |
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | Autor BP s velkým osobním zaujetím vytěžil dosažené výsledky, interpretaci a vyvozování závěrů hodnotím uvedeným stupněm. | |
Praktická využitelnost výsledků | B | Výsledky BP jsou v rámci analyzované skupiny a jejího leadera prakticky využitelné a mohou přispět ke zlepšení vzájemné komunikace a pracovní i sociální efektivitě. | |
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | C | Celkově splnění těchto kriterií hodnotím stupněm C. | |
Práce s informačními zdroji, včetně citací | B | Autor BP zmapoval odpovídající počet relevantních zdrojů a dbal na korektní citační odkazy, byť poněkud neobratně. |
Bakalářská práce ukazuje na samostatný a tvůrčí přístup studenta ke zvolenému tématu i na jeho konstruktivní zamyšlení nad zajímavou problematikou stanovení úrovně vedení pracovní skupiny a kroky k jejímu zlepšení. Teoretická část diplomové práce se zabývá definováním a rozlišením pojmů management a leadership, jedná se především o to co je to leadership, o pět úrovní leadershipu podle J.C. Maxwelle, typologii osobnosti, typologie MBTI. V praktické části je popsán předmět a cíle empirického šetření, metody sběru dat pro empirické šetření, popis zkoumaného vzorku a podmínky šetření. V praktické části student propojil teoretická východiska do analýzy zkušeností a názorů pracovníků v předem definovaných v dané organizaci. Výzkumný projekt byl dělán na základě dotazníkového šetření a rozhovoru. Student prokázal svou schopnost zpracování zvoleného tématu, zvládl část teoretickou i empirickou.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | B | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Praktická využitelnost výsledků | B | ||
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | C | ||
Práce s informačními zdroji | C |
eVSKP id 85874