BURYŠKA, P. Staré Brno - urbanisticko architektonická studie revitalizace města [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. 2009.
Jednou z hlavních idejí návrhu je princip vytěsnění automobilové dopravy z veřejných prostor. Prakticky to znamená zanoření dopravních pruhů pod Mendlovým náměstím a pak překrytí části ulice Poříčí a přiblížení veřejného prostranství k řece Svratce alespoň v úrovni +1. Prostorový koncept preferuje vymezování veřejných prostorů formou městských bloků, které se snaží sjednotit stávající roztříštěný obraz starého Brna. Axonometrické i perspektivní pohledy ukazují autorovu představu o možné symbióze současné architektury a historicky ověřeného principu uzavřených bloků, kterými jsou v návrhu formovány ulice, náměstí, nábřeží a park. Obsahově je práce kompletní, ale mám drobné výhrady k formálnímu zpracování a adjustaci. Ta je příliš "minimalistická" a ve výkresech postrádám podrobnější popisy. Práce má široký záběr a přináší dobré inspirační podněty pro řešení a využití konkrétních míst ve městě. Prezentovaná studie tak může být dobrým základem pro podrobnější dopracování. Otázky a náměty k obhajobě: Jaké jsou klady a zápory segregované dopravy pěších a automobilů?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Přístup studenta ke zpracování | Nejtěžším okamžikem bylo, vybrat pro dopracování jednu z mnoha navržených variant, které Petr Buryška v úvodu připravil. Pracoval samostatně a předvedl osobitou kreativitu při znázorňování navrženého městského prostoru. S jeho prací jsem spokojen |
Student Bc. Petr Buryška svou diplomovou prací řeší zadané území přehledně s jasným názorem. Navržené ulice, náměstí a vnitrobloky svým propletením vytvářejí různorodé prostory, které jsou pro tuto část města důležité. Nesnaží se vytvářet mimoměřítkové bulváry, ale formu uzavřených vnitrobloků s ulicemi a náměstím s maximálním důrazem na pěší. Zajímavá je idea platformy nad ulicí Poříčí. Pro propojení urbanistických prostor mohla být více propracována drobná architektura a detail. Provozně je pozitivní různorodost funkcí s výškovou proměnlivostí budov, zazelenění střešních teras budov v území je rovněž zajímavé. Doprava a parkování je umístěná do podzemí. Zajímavější mohla být adjustace jinak studentových velice jasných ideí.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Urbanistické řešení | A | ||
Architektonické řešení | B | ||
Provozní řešení | A | ||
Technicko konstrukční řešení | A | ||
Formální úroveň | B |
eVSKP id 22774