CEJPEK, M. Heuristiky pro hraní hry Scotland Yard [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2024.
Z pohledu vedoucího práce hodnotím jednak aktivitu během semestru, která byla dobrá, a jednak to, že v textu student asi vlivem časové tísně nestihl uvést podstatné části ohledně výsledné realizace. Tedy mé podprůměrné hodnocení obě tyto části kombinuje.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Informace k zadání | Zadáním bylo vyzkoušet metody strojového učení pro hry s ne zcela dostupným prostředím. Aplikace je funkční a jako taková by požadavky naplnila. Výsledný text, zdá se, má jisté poměrně závažné nedostatky. | ||
Práce s literaturou | Student volil literaturu většinou sám, ale jak jsem mohl posoudit, vhodně k tématu práce. | ||
Aktivita během řešení, konzultace, komunikace | Během řešení student aktivní byl a na konzultace chodil. Demonstroval mi pokroky při realizaci zadání a zdálo se, že práce bude dokončena tak, aby s její obhabou nemusel být vážnější problém. | ||
Aktivita při dokončování | Student mi několik týdnů a dnů před termínem odevzdání posílal části textu, které napsal, a tyto jsem měl možnost komentovat. Některé moje připomínky byly zapracovány, ale již nebylo možné o nich podrobněji diskutovat. Bohužel celý dokončený text jsem již neobdržel. | ||
Publikační činnost, ocenění | Není mi známa. |
Z důvodů popsaných výše, především však pro špatnou technickou zprávu, hodnotím bakalářskou práci Michala Cejpka jako nevyhovující / F.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Náročnost zadání | Zadání práce považuji za obtížnější, protože jeho cílem bylo prostudovat a použít metody posilovaného a hlubokého učení pro řešení relativně obtížné hry. | ||
Rozsah splnění požadavků zadání | Student se v práci zabýval pouze hrou, která je výrazným zjednodušením zadané hry a plně nesplnil především body 2 a 3 zadání, které se týkají metod učení a implementace algoritmů řízení. | ||
Rozsah technické zprávy | Rozsah technické zprávy je na spodní hranici (37 stran, 45 normostran), navíc popisy jednotlivých částí jsou značně nevyvážené; některé jsou zcela zbytečné a jiné v textu chybí (podrobněji níže v hodnocení prezentační úrovně této zprávy). | ||
Prezentační úroveň technické zprávy | 30 | Prezentační úroveň technické zprávy je velmi slabá a její logická struktura je nevyhovující. Především v ní chybí kapitola věnovaná vlastní práci (kapitola 3 je nazvaná "Zhodnocení současného stavu a plán práce (návrh)" a kapitola 4. je již věnována experimentům). Kap. 2.2 je zbytečná, protože nemá žádný vztah k dalšímu textu. "Klíčové koncepty posilovaného učení" popisované v kap. 2.3. jsou popsány podivně až zmateně, symboly použité v rovnicích jsou vysvětlené nedostatečně, nebo jejich popisy zcela chybí. Podobně je tomu v kapitolách 2.4, 2.5 a 2.6. Kap. 3, i přes její zavádějící název, zřejmě měla být klíčovou kapitolou práce. Popisy učení/trénování agentů jsou však popsány nedostatečně a vzhledem ke špatné češtině jsou těžko pochopitelné. V celé práci pak není uveden ani jeden algoritmus, a proto není jasný ani rozsah vlastní programátorské práce studenta. | |
Formální úprava technické zprávy | 35 | Formální úprava práce je stejně špatná, jako její prezentační úroveň. V textu je řada nesrozumitelných vět, překlepů, chybné interpunkce i hrubých gramatických chyb. Student používá i nestandardní, resp. chybné překlady (Markův proces, Hesenské matice). | |
Práce s literaturou | 50 | V závěru textu je seznam 26 odkazů na literaturu. Z textu práce však nevyplývá, že by student užitečné informace získané z těchto pramenů dostatečně využil. | |
Realizační výstup | 50 | Realizační výstup je funkční pouze částečně. Spustitelný je hlavní program s pevně nastaveným počtem kroků hry a s možností volby jednoho ze tří algoritmů pro pana X a jednoho ze stejných tří algoritmů pro agenta představujícího policisty. Dva programy pro učení agentů lze sice také spustit, ale nikde v práci není uvedeno, co a jak učí, co znamenají výpisy během učení, ani jak jsou pak využity výsledky tohoto učení. | |
Využitelnost výsledků | Práce jistým způsobem navazuje na několik předchozích bakalářských prací, které zadaný problém řešily jinými přístupy a s nepříliš dobrými výsledky. Výsledky této práce pak v praxi také využitelné nebudou. |
eVSKP id 156221