VOBEJDA, R. Výpočtové modelování aerodynamického hluku způsobeného bočním zrcátkem automobilu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2019.
Diplomová práce se zabývá výpočtovým modelováním aerodynamického hluku v kabině automobilu, který vzniká obtékáním bočního zrcátka. V prostředí ANSYS Fluent byl proveden výpočet proudění kolem zjednodušené karoserie osobního automobilu pro dvě varianty bočního zrcátka. Byl analyzován vliv různých modelů turbulence a použití nestlačitelného a stlačitelného proudění. Následně byl v prostředí ANSYS Mechanical proveden výpočet šíření hluku přes boční skla do kabiny automobilu. Diplomant splnil všechny požadavky zadání a prokázal velmi dobrou schopnost komplexního přístupu k řešení zadaného problému. K řešení přistupoval samostatně, iniciativně a s velkou vytrvalostí, neboť zejména výpočty proudění byly velice časově náročné. Práce je na velmi dobré úrovni a doporučuji ji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Diplomová práce je na vysoké úrovni, což je obdivuhodné, protože proudění se na našem ústavu téměř nevyučuje. Přestože je v rešeršní části proveden podrobný rozbor akustických analogií, které se používají k výpočtu hluku od nestlačitelného proudění, ve výpočtové části tyto analogie nebyly (zcela oprávněně) použity. Podstatou výpočtu bylo totiž řešení proudění kolem automobilu a jeho vliv na úroveň hluku uvnitř kabiny. Tím se výpočet rozpadl na oddělená řešení proudění kolem vozidla a na řešení hluku uvnitř vozidla generovaného tlakovými fluktuacemi na jeho okna. Hluk uvnitř kabiny byl modelován vlnovou rovnicí, která naopak v rešeršní části popsána není. Toto jsou však jen drobné výtky k jinak skvělé práci, která je velmi rozsáhlá a jejíž obsah je srozumitelně prezentován. Obzvláštní pečlivost je věnována síti kolem vozidla a vhodnosti použitých modelů turbulence. Zajímavé by bylo snad jen srovnání výsledků s experimentem nebo alespoň s výsledky výpočtových modelů od jiných autorů. Práci vřele doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 117287