MÜLLER, V. Výukový software pro návrh a analýzu poplachových zabezpečovacích systémů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2018.
Cílem práce bylo vytvořit výukový software na podporu projektování poplachových zabezpečovacích systémů. Uvedený cíl student v plném rozsahu splnil. V této souvislosti zejména oceňuji možnost bezpečnostní analýzy navrhovaného systému, která vyžadovala hodně teoretické a následně programátorské práce. Drobné výhrady mám k některým omezením na umisťování prvků systému. Tato omezení jsou však způsobena právě automatizací bezpečnostní analýzy. Student pracoval samostatně a iniciativně. Z formálního hlediska je práce zpracována kvalitně. Práci proto hodnotím stupněm Výborně/92 bodů.
Bc. Vlastimil Müller zpracoval diplomovou práci na téma „Výukový software pro návrh a analýzu poplachových zabezpečovacích systémů“. Práce má dvě stěžejní kapitoly, které vystihují zadání a sice popis problematiky návrhu a analýzy poplachových zabezpečovacích systémů a diplomantem vytvořený software pro návrh a analýzu uvedených systémů. Teoretická i praktická část jsou vytvořeny se znalostí problematiky, nezasahují do zbytečných podrobností a obě lze použít pro potřeby výuky. Diplomant vytvořil aplikaci IASPlanner, věnoval se struktuře aplikace a použitým programovacím technikám, grafickému uživatelskému rozhraní a jeho možnostem a ovládání jmenované aplikace. Dále v aplikaci IASPlanner navrhl požadovaný poplachový zabezpečovací systém, který představuje umísťování uvažovaných objektů na pracovní plochu uživatelského rozhraní, jejich propojování a upravování vlastností. Pro analýzu navrženého poplachového systému diplomant využil metodu EASI a vlastní analýzu řádně a přehledně popsal včetně ověření správnosti implementace. Protože název práce zní „Výukový software …“ postrádám popis, jak konkrétně je možno navržený software pro výuku využít a jaké požadavky musí být k tomuto využití splněny. Přiložené DVD obsahuje deklarované náležitosti a software funguje. Po odborné stránce nemám k práci žádné připomínky, zadání bylo splněno, odborná a také didaktická úroveň práce jsou v pořádku, stejně jako interpretace výsledků a jejich diskuse. Formální zpracování je také v zásadě bez připomínek. Obrázky jsou kvalitní, počet překlepů minimální. Drobné připomínky mám k uvádění vztahů. Např. u (1.1) není explicitně uvedeno, že R je riziko, u vztahu (1.2) bych přivítal, kdyby byla na levé straně rovnice raději uvedena pravděpodobnost útoku P, atd. Poněkud nejasné jsou také jednotky jednotlivých členů a správnost vztahů z pohledu jednotek. Také příklad vypracovaného zákresu umístěný ve svázané práci až na úplném konci za obsahem přiloženého DVD bych umístil do hlavního textu spolu s větším počtem ilustrativních příkladů, které by přiblížily výstupy. S literaturou pracoval diplomant odpovídajícím způsobem, odkazy jsou v pořádku. Práce odpovídá zadání a úrovni diplomové práce a hodnotím ji A/98.
eVSKP id 110046