ADAMEC, V. Měření výkonu spalovacích motorů na válcovém dynamometru [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2020.
Zaměřením bakalářské práce byla problematika válcových dynamometrů se zaměřením pouze na jednu úzkou oblast, a to měření výkonu spalovacích motorů, název práce „Měření výkonu spalovacích motorů na válcovém dynamometru“. Text práce má 60 stran textu, což lze považovat za nadstandardní. Prací s podobnou tématikou již bylo zpracováno několik a toto zpracování patří k nejlepším a nejkomplexnějším. Grafická úprava splňuje požadavky na technický text. Práce obsahuje všechny povinné části. Student pracoval samostatně a práci pravidelně konzultoval. Práce byla negativně ovlivněna tím, že se student nemohl navštívit výrobní závod AVL Moravia, jak bylo původně plánováno. O řešenou problematiku měl zájem. Student k práci využil širokou škálu zdrojů zejména internetových a ty správně citoval. Jeden ze správných závěrů je i poukázání na problematiku měření elektropohonů vozidel. Student prokázal schopnost samostatné práce, splnil podmínky zadání, práce obsahuje všechny náležitosti, a proto ji doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | C | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Bakalářská práce Vojtěcha Adamce přináší poměrně obsáhle a podrobně zpracovanou problematiku měření výkonu vozidel na válcových vozidlových dynamometrech. Možné i prakticky používané typy dynamometrů jsou v práci zpracovány poměrně vyčerpávajícím způsobem, včetně jejich charakteristik, specifických vlastností, výhod a nevýhod. Princip měřených výkonů, používané výkonové charakteristiky i prakticky používané způsoby měření jsou rovněž zpracovány velice přehledně, stejně jako problematika pasivních ztrát včetně jejich souvislosti s velikostí válců a používaných metod korekce výkonu. Závěr práce a v něm obsažená vlastní hodnocení studenta týkající se výhod nevýhod a dalšího vývoje válcových dynamometrů poměrně dobře vystihují současný stav i výhled do budoucna. Práce je po formální stránce na velice dobré úrovni pouze s poměrně malým množstvím drobných pravopisných chyb. Práce je uspořádána logicky a přehledně a přináší podstatné skutečnosti ve zpracovávané oblasti. Úroveň technického vyjadřování studenta je na velice dobré úrovni. Cíle práce dané zadáním byly splněny v celém rozsahu, bakalářskou práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 124168