HEJČL, P. Výpočtové modelování dynamických vlastností traktoru [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2023.
Diplomová práce pana Hejčla se zabývá výpočtovým modelováním dynamických vlastností traktoru, přičemž důraz je kladen na možnost užití výsledného výpočtového modelu pro posouzení silových účinků v zadním tříbodovém závěsu při jízdě s agregací. Student vycházel ze vstupní geometrie, poskytnuté průmyslovým partnerem a vyvinul značné úsilí úpravě 3D dat, poskytnutých v univerzálním formátu (pro přenos) a zjištění potřebných informací, vstupujících do výpočtového modelu. Na práci pracoval průběžně, pravidelně docházel na konzultace, na nichž byl vždy připraven. Pozitivně hodnotím vysokou míru vlastní iniciativy a smyslu pro detail. Adekvátnost použitých metod považuji za odpovídající současným trendům, zároveň pozitivně hodnotím čerpání informací z kvalitní literatury, či vědeckých článků. Práce vykazuje vysokou úroveň zpracování po stránce stylistické a gramatické. Cíle práce byly splněny v celém rozsahu, práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Diplomová práce zpracovává tématiku výpočtového modelování dynamiky traktoru při jízdě s agregací v zadním tříbodovém závěsu a předmětná část je obsažena na 54 stranách. V rešeršní části, jež zaujímá cca třetinu práce student popisuje dynamiku traktorů, a to jak po stránce vzniku vibrací, jejich vlivu na obsluhu, tak i způsobu tlumení. Následuje shrnutí nástrojů pro simulaci dynamiky jízdy, včetně uvedení a rozbor základních výpočtových modelů. Celá rešerše je logicky členěna, obsahově vyvážena a poskytuje potřebné informace k realizaci výpočtového modelování. Poměrně detailně je v práci zpracována tématika zadního tříbodového závěsu, jakožto rozhraní pro interakci traktoru a agregace. Praktická část se zabývá stavbou výpočtového modelu v softwaru ADAMS. Je zde vidět nemalé úsilí, jež student na začátku strávil zpracováním vstupní geometrie. Výsledný model disponuje mimo jiné funkcionalitami, jako je přední odpružená náprava, odpružená kabina, zadní tříbodový závěs, a pro účely jízdy zatáčkou i zadní diferenciál. Parametry pneumatik jsou laděny dle výstupů z technického experimentu, které byly studentovi poskytnuty. Na vzniklém výpočtovém modelu byly následně provedeny analýzy dynamiky jízdy pro samotný traktor, či traktor osazený agregací, přičemž byl zkoumán vliv silových účinků, působící na traktor. Pozitivně hodnotím univerzálnost vytvořeného výpočtového modelu, jež skýtá potenciál užití pro širokou škálu analýz. Práce je psána čtivou formou a je na vysoké úrovni jak po stránce pravopisné, stylistické, tak i grafické. Cíle práce byly splněny, a proto ji doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 148098