BÍLÝ, L. Simulační modely elektrických pohonů vozidel [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2011.

Posudky

Posudek vedoucího

Havlíková, Marie

Zadání diplomové práce je z externího pracoviště Ústavu automobilního a dopravního inženýrství (UADI) Fakulty strojního inženýrství v Brně. Diplomant měl přiděleného odborného konzultanta Ing. Porteše, Ph.D. který poskytoval odborné rady a dostupná data pro validaci navržených modelů. Cílem práce bylo v prostředí Matlab realizovat základní struktury simulačních modelů vybraných pohonů pro vozidla podle požadavků externího pracoviště a funkčnost modelů ověřit implementací dostupných parametrů vozidel. Komunikace diplomanta a vedoucí diplomové práce probíhala formou četných pravidelných konzultací, ke kterým se diplomant dostavoval ve sjednaných termínech. Průběžně podával informace o stavu řešení práce a o problémech, které se vyskytly na externím pracovišti vzhledem k velkému pracovnímu vytížení odborného konzultanta. Kladně hodnotím pracovní nasazení, s jakým překonal počáteční mírnou nesamostatnost. Díky studiu literárních zdrojů a odborných konzultací pronikl do problematiky elektrických pohonů ve vozidlech. Menší výtku mám k práci s odbornou literaturou a k prezentaci vlastní práce. Doporučuji diplomantovi pro další profesní praxi, aby nepodceňoval ani formální stránku dokumentu a kontroloval používané odborné výrazy. Kladně hodnotím pracovní nasazení, které bylo v celém průběhu řešení práce vyrovnané a dále korektní jednání a bezproblémovou komunikaci.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění zadání A 45/50
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) B 16/20
Formální zpracování práce C 15/20
Využití literatury C 7/10
Navrhovaná známka
B
Body
83

Posudek oponenta

Huzlík, Rostislav

Diplomová práce se zabývá tvorbou simulačního modelu vozidla poháněný elektrickým pohonem. Student se nejprve k první části věnuje popisu elektrických pohonů a možných elektrických motorů použitelných pro pohon ve vozidlech. V další části student popisuje rovnice pro simulační model. Na tuto část navazuje část identifikace parametrů reálného modelu, na kterém je následně provedena měření a toto měření je porovnáno se simulovanými výsledky. K práci po stránce odborné obsahu nemám námitky. Student bohužel výsledky simulací a měření popsal pouze velice obecně, což samotné práci snižuje kvalitu. Stejně tak i popis ověření modelu a reálného modelu by mněl být širší. Po formální stránce mám k práci dvě hlavní výhrady. První výhradou je, že u druhé části "Elektrické regulované pohony" se student, dle mého názoru, věnuje zbytečně široce motorům, které dále nevyužije. Druhá výhrada se vztahuje na většinu grafických průběhu. V publikovaném provedení jsou průběhy velice nepřehledné. Práci doporučuji k obhajobě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků zadání A 18/20
Odborná úroveň práce A 48/50
Formální zpracování práce C 7/10
Interpretace výsledků a jejich diskuse C 15/20
Navrhovaná známka
B
Body
88

Otázky

eVSKP id 38915