SCHOŘ, Z. Měření okamžité rychlosti vozidel [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2020.
Cílem práce bylo navrhnout a otestovat metodu měření rychlosti vozidel v obecné scéně bez možnosti předchozí kalibrace scény a bez znalosti dalších parametrů. Téma diplomové práce lze hodnotit jako středně náročné. Diplomant pracoval samostatně, na časté konzultace docházel připraven. Pozdější konzultace pak byly z důvodu uzavření škol jen telefonické. Diplomant navrhnul metodu kalibrace pomocí známeho vzoru - vytvořil 3D model referenčních bodů na automobilu Škoda Felicia, které pak byly použity v případě výskytu tohoto vozu v obraze. Výsledky práce a přesnosti měření byly zajímavým překvapením, ovšem nutno podotknout, že dodaný dataset s referenčními rychlostmi změřenými certifikovaným rychloměrem není velký a nepodařilo se tuto metodu např. ověřit snímcích z jiné lokality. Toto samozřejmě není chyba studenta. Student prací dokázal své inženýrské schopnosti, práci doporučuji k obhajobě.
Úkolem práce byla realizace metody pro měření rychlosti vozidel v obecné scéně. Student realizoval úlohu měření rychlosti jednou kamerou za použití apriorních znalostí. Předložená práce splňuje požadavky zadání. Výsledky měl ověřit na dvou modelech/kategoriích vozidel. Ověřil ji na různých typech (fabia, octavia) i kategoriích (osobní, nákladní). Práce má dostatečný rozsah, jednotlivým částem řešení je věnován dostatečný rozsah. Práce má dobrou úpravu, vyskytuje se v ní minimum překlepů. Při řešení student předvedl orientaci v dané problematice, provedl velké množství teoretických i praktických přípravných prací jako nastudování optických metod či změření rozměrů vozů pro kalibraci. Zvolená koncepce je správná. Při řešení byly použité zjednodušené vzorce. Při použití složitějších vzorců by možná byla shoda kalibračních bodů (viz obr. 4.5) lepší. I přes toto zjednodušení lze na základě v práci uvedených dat usuzovat, že metoda funguje. Bylo by ovšem vhodné ji ověřit na větším vzorku dat. Jelikož v přílohách jsou k dispozici pouze omezená data, je nutné se spolehnout na výsledky uvedené v práci. Realizovaná metoda je zajímavá tím, že na rozdíl od jiných metod měření rychlosti může být použita bez omezení provozu. Toto umožňuje především navržená metoda kalibrace pomocí vybraných typů vozidel, které se objevují ve scéně. Úvodní teorie je převzatá, řešení je možné považovat za práci studenta. V případě úspěšného zodpovězení otázek, navrhuji hodnocení 80b
eVSKP id 127109