CALÁBEK, D. Rekuperace energie z výfukových plynů v elektromotorem asistovaném turbodmychadle pro hybridní vozidla [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2021.
Závěrečná práce zahrnuje 73 stran bez úvodních formálních částí a přehledu požité literatury. Student v práce analyzuje zadaný problém a navrhuje opatření pro jeho řešení. Daniel Calábek pracoval na řešení problému především ve spolupráci se společností Garrett Motion. Práce popisuje a analyzuje problematiku rekuperace energie z výfukových plynů v el. motorem asistovaném turbodmychadle. Použité metody jsou soudobé, známé, ale také osvědčené vedoucí k dosažení cíle. Nicméně cíl zahrnující sestavení hodnocení vybraných typů hybridních vozidel vzhledem k možnostem rekuperace by měl zahrnovat rovněž nějaké energetické bilance, například kolik lze rekuperovat, za jakých podmínek, výhodnost rekuperace apod ne pouze špatně podložený odhad, zda se hodí nebo ne. Práce je napsána v anglickém jazyce, což lze ocenit. Z hlediska zpracování se občas vyskytnou drobné formální nedostatky, např. některé obrázky jsou nekvalitní, pořadí citací nebo popisky obrázků jsou malým anebo rozdílným fontem. Cíle práce jsou splněny a práce jako celek splňuje požadavky kladené na závěrečnou práci.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | C | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Vlastní přínos a originalita | C | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | C | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | C |
Diplomová práce pana Calábka se zabývá vhodností rekuperace energie z výfukových plynů v turbodmychadle s podporou elektromotoru v hybridních vozidlech. Práce obsahuje 75 stran. První část práce se v širokém pojetí věnuje konstrukci, principu a ovládání turbodmychadla. Vzhledem k obsáhlosti této části, lze říci, že je zde náznak odklonu od hlavní problematiky. Další část práce se již blíže zaměřuje na turbodmychadla asistované elektromotorem. Chybí podrobnější analýza vhodnosti využití rekuperace energie pomocí turbodmychadla s podporou elektromotoru. Po stylistické a gramatické stránce lze práci považovat za uspokojivou. Struktura a kapitoly práce jsou řazeny logicky. Autorovu práci se zdroji hodnotím jako dostatečnou, i přes drobné nedostatky, jako je např. nedodržení číslování dle prvního výskytu. Použitá literatura je kvalitní a soudobá. Kladně hodnotím i počet použitých zdrojů. Grafická stránka práce je průměrná, vytknul bych kvalitu obrázků, velikost písma popisků os a legend, které nelze mnohdy přečíst. Závěrem lze říci, že pan Calábek splnil cíle a požadavky kladené na závěrečnou práci.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | D | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | D | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | C | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | D | ||
Práce s literaturou včetně citací | B |
eVSKP id 132777