ŠTEFANY, M. Zigbee zařízení pro monitorování spotřeby elektrické energie [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2012.
Student na diplomové práci pracoval samostatně a docházel na pravidelné konzultace. Při realizaci zadání student projevil hluboké znalosti jako z teoretické tak i praktické elektrotechniky, kdy samostatně navrhl zapojení digitálního měřiče elektrické spotřeby, který dále realizoval a naprogramoval. Úprava práce je na velmi dobré úrovni. Za snížením hodnocení stojí chyba v zapojení zařízení, která způsobila pouze omezenou funkčnost daného prototypu. Nicméně i přes tento nedostatek, z důvodu velké píle studenta práci hodnotím za B (80 bodů).
Student se ve své diplomové práci zabýval návrhem bezdrátového digitálního wattmetru na báze Zigbee technologie. Práce je psaná velmi čtivě v postupném logickém sledu a s minimem gramatických chyb. Autor projevil dobré schopnosti analyzovat úkol, provést jeho rozbor a realizovat navržené řešení. Určité technické nepřesnosti se nachází na str. 17 ohledem napájení z baterií dále na str. 23 je nepřesné tvrzení o vyšší spotřebě při použití GTS intervalu. Závažnější nedostatky jsou na str. 42, kde popis napájecí části obsahuje vícero chyb napříč textem, tabulkou 5.1 a obrázkem 5.7. Z odborného hlediska je práce na přiměřené úrovni. Vytknul bych však špatně dimenzovanou napájecí část wattmetru. Student zvolil kapacitní zdroj, který bohužel už ze svého principu vykazuje znační ztráty. Pro zařízení, které má přispět k nižší energetické spotřebě vidím nepřetržitý odběr skoro 50mA jako špatný krok. Navíc autor konstatuje nestabilitu zapojení při měřené zátěži vyšší jako 30W. Jako řešení, autor navrhuje zvýšení závěrného napětí Zenerovy diody. Podle mého odhadu by to však pravděpodobně vedlo k ještě větší nestabilitě celého zapojení. Autor totiž nezahrnul do zátěže kapacitního zdroje spotřebu mikrokontroléru a hlavně výkonové ztráty na použitých lineárních regulátorech napětí. Bez ohledu na výše uvedené nedostatky student v práci projevil znalosti mikroprocesorové techniky, tvorby softwaru, teorie bezdrátové komunikace a v neposlední řade vynikající lingvistické schopnosti. Celkově hodnotím práci za B.
eVSKP id 52105