MATUŠOVÁ, A. Návrh rámce strategického rozvoje značky [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2024.

Posudky

Posudek vedoucího

Zich, Robert

Autorka zpracovala velmi zajímavou a kvalitní práci zaměřenou na rozvoj značky pro konkrétní organizaci. Pozitivně hodnotím volbu organizace, kdy autorka musel některé přístupy k hodnocení a rozvoji značky vhodně modifikovat. Za velice přínosnou část považuji zejména hodnocení stávajícího stavu a vymezení rámce rozvoje. Prostor pro zlepšení je zejména v oblasti doporučení pro implementaci a hodnocení přínosů. Otázky Jakým způsobem byste hodnotila výkonnost značky po přijetí navrhovaných opatření? Co byste vnímala jako milníky realizace návrhů, při očekávané délce trvání implementace 4 roky? Jaký postup byste doporučila pro vysvětlení nutnosti změny v dané organizaci?

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů C Cíle práce jsou definovány ve standardní struktuře, kdy hlavní cíl doplňují dílčí cíle pro oblast teoretické, analytické a návrhové části. Práce řeší konkrétní problém reálné organizace. Cíle práce jsou naplněny.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C Autorka volí odpovídající metody. Řešený problém je jasně vymezen. Metodika je vymezena ve struktuře „problém – oblasti – výzkumné otázky – metody výzkumu a analýz“. Toto vymezení je spíše stručné, ale pro účely práce dostačuje. Použitá východiska jsou velmi široká a pokrývají potřebné oblasti – značky, služby, hodnoty apod.. Souhrnné zhodnocení je spíše stručnější, nicméně teoreticky vymezený rámec rozvoje značky je pro daný problém použitelný.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry A Analytická část v úvodu předkládá velmi detailní charakteristiku problému a přístupu k rozvoji značky dané organizace. Dobře zpracovaná je část externích vlivů kdy autorka hodnotí jako pohled konkurence, tak zákazníků a dalších zainteresovaných stran. Autorka dále správně pracuje s jednotlivými nástroji popisu a hodnocení značky. Popis je doplněn o konkrétní hodnocení. Autorka dobře využila i méně tradičních přístupů k hodnocení značky jako například konzultační workshop. Pro pochopení současného stavu značky a její komunikace je klíčové to, že autorka do práce zařadila řadu příkladů vizuálních prvků a příklady konkrétní komunikace. Hodnocení konkurence je zpracováno v dostatečném rozsahu. Při hodnocení pohledu zákazníka autorka využívá vedle jednoduchého dotazníkového šetření také svých vlastních zkušeností. Autorka správně definuje závěry analýzy, kde identifikuje klíčové oblasti pro rozvoj značky.
Praktická využitelnost výsledků C Návrhová část správně vymezuje celkový rámec rozvoje značky. Autorka správně vymezuje výchozí přístup k rozvoji značky. Poměrně realistický je i časový horizont, se kterým pracuje. Jednotlivé části rámce jsou dostatečně vymezeny a vysvětleny na konkrétních příkladech realizace. Doporučení pro implementaci a zhodnocení jsou postaveny na vymezení spíše obecnějších principů, zásad a kroků. U zmíněných nákladů by bylo vhodné jasně definovat způsob stanovení a zdroje, ze který autorka čerpá. Předložený rámec rozvoje značky je při vhodné implementaci velmi dobře využitelný a potenciálně přínosný.
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C K formálním nedostatkům patří například chybějící označení příloh, což s ohledem na jejich rozsah zbytečně snižuje jejich vypovídací schopnost. S ohledem na rozsah jednotlivých částí by bylo vhodné pracovat s lepší strukturou členění kapitol. Vložený obrázek 3 není přeložený, nejednotná kvalita grafika obrázků. Z hlediska přehlednosti by bylo vhodné upravit formátování nadpisů (mezery před a za). V práce se vyskytují gramatické chyby.
Práce s informačními zdroji, včetně citací C Dílčí nedostatky v uvádění zdrojů – např. tabulka 2, kde není uvedeno, jaké konkrétní články jsou využity.
Navrhovaná známka
C

Posudek oponenta

Andrýsková, Jana

Diplomová práce se zabývá řešením problému brand managementu pro plavecký klub Kometa Brno. Na celkovém řešení je vidět autorčino osobní zapojení a znalost současného stavu a problémů.  Pro analytickou část byly využity standardní metody brand managementu. V první části studentka analyzuje konkurenci převážně pomocí jejich nabídky, kde se mně líbí realizace výzkumu formou mystery shoppingu. Co postrádám je detailnější zdůvodnění výběru zvolených konkurentů a grafické zpracování value proposition canvas. Dále vidím nedostatky v oblasti zainteresovaných stran, kde dotace nejsou zainteresovanou stranou. Dále bych vytkla nekonzistenost definice zákazníka, kdy v kapitole 2.2 jsou uvažováni rodiče dětí (k této definici je vztažena analýza konkurence) a v kapitole 2.2.4 jsou uvažování dospělí i děti. Oceňuji detailní zpracování person, včetně jejich pocitů.  Hlavním návrhem je vytvoření domu značek, které vychází z dobře definovaného budoucího stavu a je detailně rozpracován s využitím výsledků předchozí části. Líbí se mně dobře zpracovaná oblast komunikace včetně její vizualizace.  co se využitelnost návrhů v praxi týká, tak je vidět, že studentka dobře zná prostředí a z mého pohledu jsou implementovatelné. Co je z mého pohledu nereálně, je zaměstnání 1 osoby, která bude mít na starost jen komunikaci a propagaci. Je otázka, zda není z pohledu financí výhodnější externista.  Po formální stránce práce obsahuje velké množství gramatických chyb, které narušují její celkový dojem. Dále bych ocenila shrnutí výsledků analýz do přehledné tabulkové nebo grafické podoby. 

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů B
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry C
Praktická využitelnost výsledků B
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň D
Práce s informačními zdroji B
Navrhovaná známka
C

Otázky

eVSKP id 160635