DŽUPPA, F. Návrh a výroba upínací lišty pro puškohled [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2024.
Student na předložené bakalářské práci pracoval svědomitě a s velkým zájmem. Cílem bylo navrhnout a vyrobit upínací lištu na loveckou pušku, pro upevnění puškohledu. Na základě tvaru zbraně a komerčních produktů student navrhl vlastní prototyp, který bude univerzální. Svoje dílčí výsledky pravidelně konzultoval. Při samotné výrobě se vyskytlo několik problémů, které dokázal student obratem a úspěšně vyřešit. Zhotovenou součást podrobil testování a na základě výsledků rozhodl, že je vyrobená součást dle předpokladů a využitelná v praxi. Práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Autor se v bakalářské práci zabývá výrobou lišty pro upnutí dalekohledu na lovecké pušce. V první kapitole autor popisuje stávající průzkum trhu a následně se zabývá návrhem nové inovativní lišty. V této práci je popsán celý proces od prvotní myšlenky až po hotový produkt. Během procesu výroby nastávaly problémy, které jsou popsány a vyřešeny v této práci. Celý výrobní proces zahrnuje velké množství strojírenských oborů, od počítání napětí v nové liště přes tepelné zpracování oceli, výrobu a mnoho dalších. Autor zde prokazuje širokou znalost problematiky. Při vytváření návrhu nové lišty autor použil metodu 3D tisku pro rychlé otestování funkčnosti prototypu. Auror se práci dále zabývá návrhem přípravku pro upnutí lišty během procesu výroby. V práci se vyskytují formální i gramatické chyby jako například rozdílnost formátování ve velikosti písma, nezarovnání do textu do bloku, a názvosloví jako například vnitřní pnutí (správně však vnitřní napětí), které však neovlivní význam a kvalitu práce. I v případě, kdy navrhnutý výrobní postup nesplnil daná očekávání (jako problém s vnitřním napětím v materiálu) autor postupuje a reaguje správně. Z dosažených výsledků je autor schopný vyvozovat adekvátní závěry, které jsou použitelné pro praxi. V závěru autor shrnuje dosažené výsledky. Celkově práci hodnotím kladně a plně ji doporučuji k obhajobě. 1) Proč by se čelní frézování na Obr. 24 provádělo ve směru kolmém na delší stranu čelní plochy, a ne podél ní? V případě frézování podél delší strany čelní plochy by stačil jeden průjezd nástroje, zatímco pokud je obrábění kolmo na delší stranu čela, tak je zapotřebí více průjezdů nástroje. 2) Vysvětlete rovnici 4.1 na straně 27. Co označují jednotlivé parametry? Označuje skutečně písmeno f v této rovnici vzdálenost mezi jednotlivými řezy? 3) Jaký by byl použitý řezný materiál vrtáku pro vrtání děr průměru 3,5 mm, pokud píšete, že řezná rychlost by byla 38 m/min (strana 28, 6. operace)?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | B |
eVSKP id 157322