ADAM, F. Marketingový výzkum [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2020.

Posudky

Posudek vedoucího

Schüller, David

Práce je zaměřena na problematiku užití metod marketingového výzkumu ve vybrané oblasti marketingu. Hlavní cíl práce byl naplněn. V práci jsou použity vhodné metody a techniky marketingového výzkumu pro sběr, analýzu a vyhodnocení dat. Autor uspokojivě interpretuje závěry z provedených analýz a vlastního průzkumu. SWOT analýzu by bylo přínosné dále zpracovat například metodou párového srovnání. Některé návrhy logicky nenavazují na zjištěné výstupy z analýz. Ekonomické hledisko návrhů logicky neodráží současnou ekonomickou situaci na trhu. Formální náležitosti a použitá terminologie je na uspokojivé úrovni. V části cíle a metody práce je velké množství chyb - slova nejsou mezi sebou oddělena mezerou. Tyto chyby se velmi často objevují i v dalších částech práce. Některé obrázky nejsou čitelné - například rozhodovací matice důležitost/spokojenost, což jsou základní podklady pro návrhovou část. Citační norma je dodržena. Otázka k obhajobě: Myslíte si, že zavedení třetí směny pro vyšší využití strojové kapacity je z nákladového hlediska smysluplné?

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů D
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry D
Praktická využitelnost výsledků D
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň E
Práce s informačními zdroji, včetně citací C
Navrhovaná známka
D

Posudek oponenta

Kaňovská, Lucie

Bakalářská práce předkládá návrh zvýšení úrovně spokojenosti zákazníka ve společnosti MAXIS. Autor v práci prokázal schopnost využít získaných teoretických poznatků v analytické a návrhové části. Návrhová část obsahuje praktické návrhy využitelné ve společnosti, které vycházejí z provedených analýz a dotazníkového šetření. Cíl práce byl naplněn. Práci doporučuji k obhajobě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů C Cíl práce byl splněn.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod D Autor zvolil vzhledem k tématu práce správný postup a adekvátní metody, které ale jsou v teoretické části chaoticky řazeny (nejdříve informace k nástrojům propagace, pak marketingový výzkum, pak marketingový mix, zákazník,...). V analytické části mohla být propagace popsána dle 1.1.1-1.1.4 jako v teoretické části nebo jak je znovu nelogicky uvedeno v kap. 1.4.4. V analytické části je lepší postupovat od analýz vnějšího okolí po analýzy vnitřního okolí. Některé příležitosti ve SWOT analýze vychází spíše z interního prostředí. Chybí alespoň stručné shrnutí SWOT analýzy.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry D Student prokázal schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich odpovídající závěry, nicméně prezentace jeho názorů nebyla vždy jednoznačná a srozumitelná.
Praktická využitelnost výsledků D Autor v práci uvedl velké množství návrhů, které jsou ale nedotažené, nepřehledné a nesystematické. V úvodu návrhové části není ani uvedeno, co bude autor v této kapitole vůbec řešit a hned je tam uvedena kalkulace bez bližšího vysvětlení. V tabulkách 6, 7, 9 není zcela jasné, odkud autor uvedené částky čerpá.
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň D Práce využívá standardního členění do kapitol. Nicméně místy je v práci zbytečně vynechané místo (např. str 18) a jsou zde gramatické chyby, překlepy či hovorové výrazy. Chybí také odkazy na tabulky/grafy v textu práce a text mezi nadpisem a např. tabulkou nebo obrázkem, např. str. 33, 35. Rovněž dvojtečka se nedává za nadpis kapitoly, např. str. 34, 35, 44. Některé obrázky jsou ve velmi špatné kvalitě.
Práce s informačními zdroji C Autor v práci využívá adekvátních informačních zdrojů, které jsou citovány.
Navrhovaná známka
D

Otázky

eVSKP id 125727