SEČKA, V. Mezinárodní marketingový mix vinařství pro vstup na polský trh [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2022.

Posudky

Posudek vedoucího

Kaňovská, Lucie

Diplomová práce předkládá návrhy v oblasti marketingového mixu pro Zámecké vinařství Bzenec s.r.o. pro vstup na polský trh s vínem. Autor v práci prokázal schopnost využít získaných teoretických poznatků v analytické a návrhové části. Práce má logickou a přehlednou strukturu. Návrhová část obsahuje praktické návrhy aplikované pro nástroje marketingového mixu, které jsou pro společnost využitelné a jsou naplánovány i s ohledem na čas a realizaci. Návrhy vycházejí z dobré znalosti společnosti autorkou. Připravené návrhy mohou být podle dostupných informací pro společnost přínosem. Diplomant pracoval samostatně, velmi aktivně a s velkým zájmem o problematiku. Cíl práce byl naplněn. Práci doporučuji k obhajobě. Otázky k obhajobě: 1. Konzultoval jste své návrhy s vedeném společnosti? Pokud ano, jak se k nim staví a v čem vidí největší problém? 2. Kdo by mohl být za expanzi na polský trh ve společnosti zodpovědný? Je to pro něj zvládnutelné?

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů B Stanovený cíl práce byl naplněn.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C Autor zvolil vzhledem k tématu práce správný postup a adekvátní metody. Přínosem by určitě bylo ještě přidat více informací ke konkurenci na polském trhu. V práci byl také využit průzkum vývoje cen bílého a červeného vína na polském trhu za posledních dat s využitím internetového portálu STATISTA, který je velmi dobře zpracován.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry B Diplomant prokázal dobrou schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich odpovídající závěry.
Praktická využitelnost výsledků C Návrhy vycházejí z provedených analýz a odpovídají současné situaci podniku. V jejich úvodu je vymezena cílová skupina zákazníků a je také uveden přehled marketingového mixu pro vstup na polský trh. Diplomant se snažil naplánovat své návrhy, ale např. u propagace mohlo být i vyčíslení nákladů nebo jejich konkrétnější popis, včetně časového harmonogramu a kdo bude mít vše na starost. V závěru student nastínil možná rizika realizace návrhů a očekávaných přínosů, které mohly být ale detailněji hlavně ve vymezení finančních přínosů vymezeny.
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C Práce má logickou a přehlednou strukturu a využívá standardního členění do kapitol. Autor používá vhodnou terminologii, nicméně místy mohly být formulace vhodnější pro diplomovou práci (např. str. 58 - Obrázek č. 9 mi prozrazuje...). Není zcela vhodné používat při psaní diplomové práce 1. osobu. V textu místy chybí uvedení konkrétních grafů v textu, str. 62.
Práce s informačními zdroji, včetně citací B Autor v práci využívá adekvátních informačních zdrojů, které jsou vhodně citovány. Práce byla ověřena systémem Theses.cz.
Navrhovaná známka
C

Posudek oponenta

Mikeska, Zdeněk

Na základě vlastní zkušenosti v oblasti exportu a importu si autor vybral velice zajímavou oblast, které se doposud vinařství nepříliš věnovalo. Autor projevil dobrou znalost prostředí výrobní společnosti, a také velice dobře popsal jednotlivé části marketingového mixu v analytické části s následným praktickým postupem tvorby zahraničního marketingového mixu vinařství. Zjišťoval a spolupracoval s mnoha pracovníky firmy a i z tohoto důvodu má jeho práce praktický význam pro okamžité zahájení expanze na polský trh. Oceňují bohaté citace různých autorů, dále pak vytvoření porovnávacích grafů dle různých aspektů.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů B
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod B
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry B
Praktická využitelnost výsledků A
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B
Práce s informačními zdroji A
Navrhovaná známka
B

Otázky

eVSKP id 141597