SEČKA, V. Mezinárodní marketingový mix vinařství pro vstup na polský trh [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2022.
Diplomová práce předkládá návrhy v oblasti marketingového mixu pro Zámecké vinařství Bzenec s.r.o. pro vstup na polský trh s vínem. Autor v práci prokázal schopnost využít získaných teoretických poznatků v analytické a návrhové části. Práce má logickou a přehlednou strukturu. Návrhová část obsahuje praktické návrhy aplikované pro nástroje marketingového mixu, které jsou pro společnost využitelné a jsou naplánovány i s ohledem na čas a realizaci. Návrhy vycházejí z dobré znalosti společnosti autorkou. Připravené návrhy mohou být podle dostupných informací pro společnost přínosem. Diplomant pracoval samostatně, velmi aktivně a s velkým zájmem o problematiku. Cíl práce byl naplněn. Práci doporučuji k obhajobě. Otázky k obhajobě: 1. Konzultoval jste své návrhy s vedeném společnosti? Pokud ano, jak se k nim staví a v čem vidí největší problém? 2. Kdo by mohl být za expanzi na polský trh ve společnosti zodpovědný? Je to pro něj zvládnutelné?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | B | Stanovený cíl práce byl naplněn. | |
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | C | Autor zvolil vzhledem k tématu práce správný postup a adekvátní metody. Přínosem by určitě bylo ještě přidat více informací ke konkurenci na polském trhu. V práci byl také využit průzkum vývoje cen bílého a červeného vína na polském trhu za posledních dat s využitím internetového portálu STATISTA, který je velmi dobře zpracován. | |
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | Diplomant prokázal dobrou schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich odpovídající závěry. | |
Praktická využitelnost výsledků | C | Návrhy vycházejí z provedených analýz a odpovídají současné situaci podniku. V jejich úvodu je vymezena cílová skupina zákazníků a je také uveden přehled marketingového mixu pro vstup na polský trh. Diplomant se snažil naplánovat své návrhy, ale např. u propagace mohlo být i vyčíslení nákladů nebo jejich konkrétnější popis, včetně časového harmonogramu a kdo bude mít vše na starost. V závěru student nastínil možná rizika realizace návrhů a očekávaných přínosů, které mohly být ale detailněji hlavně ve vymezení finančních přínosů vymezeny. | |
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | C | Práce má logickou a přehlednou strukturu a využívá standardního členění do kapitol. Autor používá vhodnou terminologii, nicméně místy mohly být formulace vhodnější pro diplomovou práci (např. str. 58 - Obrázek č. 9 mi prozrazuje...). Není zcela vhodné používat při psaní diplomové práce 1. osobu. V textu místy chybí uvedení konkrétních grafů v textu, str. 62. | |
Práce s informačními zdroji, včetně citací | B | Autor v práci využívá adekvátních informačních zdrojů, které jsou vhodně citovány. Práce byla ověřena systémem Theses.cz. |
Na základě vlastní zkušenosti v oblasti exportu a importu si autor vybral velice zajímavou oblast, které se doposud vinařství nepříliš věnovalo. Autor projevil dobrou znalost prostředí výrobní společnosti, a také velice dobře popsal jednotlivé části marketingového mixu v analytické části s následným praktickým postupem tvorby zahraničního marketingového mixu vinařství. Zjišťoval a spolupracoval s mnoha pracovníky firmy a i z tohoto důvodu má jeho práce praktický význam pro okamžité zahájení expanze na polský trh. Oceňují bohaté citace různých autorů, dále pak vytvoření porovnávacích grafů dle různých aspektů.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | B | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Praktická využitelnost výsledků | A | ||
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | B | ||
Práce s informačními zdroji | A |
eVSKP id 141597