HANÁČEK, O. Návrh webových stránek [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2015.
Bakalářská práce se zabývá návrhem webových stránek a dílčí části IS pro ZŠ a MŠ Ladná. Autor shrnul na začátku své práce teoretická východiska, která souvisí s řešenou problematikou. V části analytické se zaměřil na představení školy a analýzu stávajícího stavu. Srozumitelným způsobem popsal a vyhodnotil požadavky na nový web s informačním systémem, který má řešit omluvenky dětí ze školy a obědů a sloužit zároveň jako elektronická žákovská knížka. Pozitivně hodnotím způsob výběru "konkurenčních" webových stránek, kdy autor k analýzám použil výsledků ze soutěže Zlatý erb. Analytické části by se dala vytknout pouze absence kvalitativního výzkumu na straně žáků a rodičů, která by mohla přinést zajímavé poznatky. Praktická část se věnuje konkrétnímu grafickému návrhu stránek, optimalizaci a funkcionalitám z pohledu uživatelských rolí. Tato část je uzavřena ekonomickým zhodnocením. Samotnému návrhu mohu vytknout pouze chybějící responsivní design a proto nemohu stránky považovat za plně optimalizované z pohledu vyhledávačů, což je ale vzhledem k typu stránek (jasně definovaná cílová skupina s regionální příslušností k danému místu a unikátnost instituce) irelevantní. Stránky a především elektronická žákovská knížka snese srovnání s komerčně nabízenými produkty a v této podobě je pravděpodobně obecně použitelná. Vytyčeného cíle bylo dosaženo. Otázky k obhajobě: 1) Uvažujete o nabídce vámi vytvořeného modulu elektronické žákovské knížky také jiným školám? 2) Uvažujete o přihlášení webových stránek do soutěže Zlatý erb? 3) Jaká byla ochota jednotlivých vyučujících pracovat s elektronickou žákovskou knížkou?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | B | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Praktická využitelnost výsledků | A | ||
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | B | ||
Práce s informačními zdroji, včetně citací | B |
Student projevil velký zájem o tvorbu projektu. Na základě častých konzultací přímo v naší škole pracoval operativně, uvedení webových stránek do praxe bylo velkým přínosem pro školu. Doporučuji v další činnosti sledovat nové trendy ve využití webových stránek s informačními systémy na školách. Bakalářská práce splnila cíle týkající se webových stránek s informačním systémem ZŠ a MŠ Ladná. Práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | B | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Praktická využitelnost výsledků | A | ||
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | B | ||
Práce s informačními zdroji | C |
eVSKP id 85884