HOŠEK, Š. Návrh konstrukčních úprav pro zmírnění následků předního nárazu automobilu do nedeformovatelné bariéry [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2019.
Práce zabývající se nárazem do nedeformovatelné bariéry s malým překrytím na straně řidiče začíná v úvodu formulací problému a poté stručným shrnutím dalších testů, které provádějí různé regionální instituce. Posléze začíná rozsáhlý popis přípravy a sestavení modelu geometrie automobilu a nastavení výpočtu, jež byl díky velikosti úlohy časově velice náročný. Student pracoval velmi samostatně a některé odborné záležitosti konzultoval ve společnosti Evektor, která poskytla i výpočtní kapacitu nutnou k řešení tak velké úlohy, jako je náraz automobilu do pevné překážky. Velmi pozitivně lze hodnotit diplomantovu snahu výsledky numerických simulací porovnat s dostupnými experimenty a navrhované úpravy realizovat v souladu s postupy aktuálně využívanými v automobilovém průmyslu. Vytknout lze prezentaci výsledků, které by velmi pomohlo souhrné srovnání v jednom nebo několika málo obrázcích.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Předkládaná práce se zabývá konstrukčními úpravami karoserie automobilu Toyota Camry. Úpravy jsou prováděny s cílem zvýšit bezpečnost posádky při nárazu vozidla do nedeformovatelné bariéry s částečným překrytím, kde bariéra zaujímá 25 % šířky vozidla. V první části práce jsou popsány crash-testy prováděné různými institucemi v Evropě a USA. Další část práce obsahuje popis výpočtového modelu a prezentaci výsledků. Kapitolu 4 a 5 by bylo vhodné sloučit do jedné a doplnit o některé důležité informace, jako jsou model materiálu jednotlivých komponent a model tření. Pro porovnání se podařilo autorovi naladit výchozí model ve velmi dobré shodě s experimentem. Protože jednotlivé konstrukční úpravy nevedly k výraznému zlepšení, bylo by zajímavé vyzkoušet tyto úpravy provést současně. Cíle práce byly splněny v plném rozsahu, doporučuji ji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 116114