JAGNEŠÁK, P. Tvorba scénářů virtuálního provozu vozidel v prostředí CarMaker [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2024.
Tato práce se zabývá tvorbou virtuálního prostředí a simulováním virtuálních scénářů na základě reálných dat z kamerových systémů. V rešeršní části práce autor správně definuje pojmy týkající se problematiky a uvádí přehled dostupných nástrojů pro tento typ simulací. Praktická část je zaměřena na tvorbu virtuálního prostředí a simulace v programu CarMaker. Zde lze ocenit především navrženou automatizaci na detekci objektů z videa a přenos informací do virtuálního prostředí, ve kterém je následně simulován parametrický scénář. Student prokázal schopnost nastudovat danou problematiku a získané znalosti aplikovat v podobě simulace scénáře ve virtuálním prostředí. Vytknout lze méně propracovaný dílčí cíl zadání týkající se popisu vstupů nutných pro tvorbu reálných scénářů. Až na občasné překlepy je práce po formální stránce v pořádku. Celkově student pracoval systematicky, samostatně, své úkoly konzultoval a reagoval na připomínky vedoucího.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | B |
Predložená diplomová práca pána Jagnešáka pojednáva o virtuálnom testovaní prevádzky vozidiel s použitím kamerových záznamov. Prácu je možné rozdeliť na časť rešeršnú, kde autor opisuje ADAS systémy, software pre testovanie ADAS systémov a definuje pojmy týkajúce sa tejto problematiky. Praktická časť sa venuje tvorbe virtuálneho scenára na základe dát z kamerových záznamov, kde autor navrhol automatizovanú metodiku získavania dát z týchto záznamov. V poslednej kapitole za účelom otestovania funkčnosti scenára autor zvolil test núdzového brzdenia, kde na základe zmeny parametrov vyhodnocoval či došlo ku kolízii, alebo nie. Grafická úroveň práce je na výbornej úrovni a spĺňa požiadavky na technický text. Dojem z práce tak kazia iba občasné preklepy. Naopak autorom navrhovaná metodika získavania reálnych dát z premávky výsledný dojem vylepšuje. Kapitola týkajúca sa detekcie objektov by si však zaslúžila väčšiu pozornosť a v rámci diplomovej práce pôsobí nedopracovane. Práca po formálnej stránke spĺňa všetky požiadavky a autor citoval v súlade s normou ISO 690. Textový rozsah práce je primeraný, ciele práce boli splnené a práca obsahuje všetky potrebné náležitosti. Prácu odporúčam k obhajobe s celkovým hodnotením B/veľmi dobre.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 157925